Personal trainer

We beginnen met een intake gesprek om een goed beeld krijgen van jouw gezondheid, jouw wensen en je doel. Vervolgens stel ik aan de hand hiervan een persoonlijk programma op, dat specifiek op jouw doelen afgestemd zal zijn. De trainingstijden en de locatie zijn naar keuze; dat betekent oftewel de sportschool (Basic-Fit, Amstelstraat in Amsterdam) of op jouw kantoor, thuis of buiten.



Mogelijke trainingen die je kunt volgen zijn onder andere een TRX-training*, ViPR-training**, een circuittraining, lichaamsgewichtreducerende - of spieropbouwende training.

Indien gewenst kan ik een FMS*** bij je afnemen en daar de functionele- en postuurcorrigerende oefeningen op afstemmen.

Gezond zijn vraagt een levensstijl, die soms moeilijk vol te houden is. Door middel van een positieve en motiverende sporttraining met bijbehorend advies over je leefstijl, zal dit een stuk makkelijker gaan en later zelfs vanzelfsprekend worden.


Personal training is ook voor sporters die al gezond leven en op een hoger niveau willen komen of een nieuw soort training willen proberen. Een afwisselende training is noodzakelijk om goede resultaten te boeken en de training interessant te houden.


Natuurlijk zijn er altijd excuses om niet te trainen, maar er zijn ook altijd redenen om je levenskwaliteit te verbeteren. Voel je fitter en gezonder en laat je gebrek aan tijd of motivatie niet in de weg staan om met mij een geheel vrijblijvende afspraak te maken.

Methode

*TRX-training: TRX is een training met twee "touwen" waarmee je traint met je lichaamsgewicht. Je kan op elk niveau trainen, van beginner tot topsporter. TRX heeft zijn oorsprong in het Amerikaanse leger en wordt daar dan ook door veel topsporters beoefend. Een TRX-training kan ook op kantoor, thuis of in het park beoefend worden.


**ViPR-training: ViPR staat voor Vitality, Performance and Reconditioning, en is een training met "rubber buizen" (4 t/m 20 kilo). Als je met een ViPR traint, train je je hele lichaam van top tot teen. Het voordeel hiervan is dat je al je spieren gebruikt en op die manier in een korte tijd veel calorieën kan verbranden. In plaats van oefeningen maak je bewegingen die je ook in het dagelijkse leven of bij andere sporten uitvoert.


***FMS: Functional Movement Screening is een screening waarbij gekeken wordt naar onbalansen en limitaties in het lichaam (bv. je kan het ene been minder hoog optillen dan het andere been). Met de score die je bij deze screening krijgt wordt een serie van correctie-oefeningen samengesteld waarbij ook de lichaamshouding verbeterd wordt.

Welkom          Methode          Kwalificaties          Biografie          Videos